• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag menar att CSN är statliga skulder, då jag får tillbaka på skatten.
Min skuldsanering har ju inte hunnit laga kraft än.

Du kanske kan förklara lite bättre? Du har skulder till CSN som ingår i din betalplan, du har meddelat handläggaren om att du ska få tillbaka 27000kr och hen tyckte att du skulle betala in det som en engångssumma? Varför skulle du då inte kunna betala enligt betalplanen? Skatteåterbäringen är ju utöver din vanliga lön?!
 

Perol

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 Mars 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Självklart förstår jag att skatteåterbäringen är utöver min vanliga lön. Men det jag har kunnat läsa mig till på detta forum är att om inte skuldsaneringen har hunnit laga kraft så tas skatteåterbäringen till statliga skulder. Så jag blir lite förvirrad över om jag verkligen kommer få tillbaka skatteåterbäringen även om jag har statliga skulder.
 

kaninen22

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Jag fick förslag skuldsanering den 29e menas det att jag är beviljad skuldsanering?
 

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Ja det är konstigt men som du säger så spelar de ingen roll egentligen. Samt vore det "elakt" av kfm om jag skulle få inledande sen vänta 1 år på beslut och utfallet skulle bli nåt annat än beviljat. Då borde de avslå tidigare så borde va lugnt :)
Hej! Hur går det för dig? Hoppas verkligen du fått nåt besked nu.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Inget besked ingen betalplan. Kompletterade med när lånen togs förra veckan bara.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
7 månader sen inledande så räknar med besked i juni typ
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Inget besked ingen betalplan. Kompletterade med när lånen togs förra veckan bara.
Fick du komplettera med när du lånen för en vecka sedan ? För i såna fall är det nog därför det tagit tid ! Dom har fastnat för dom möjligtvis tycker nått lån är för nytt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp